Jos omistat pienyrityksen ja tarvitset käyttöpääomaa, mutta et halua maksaa korkeita korkoja, joita pankit ja muut laitokset veloittavat, sinun kannattaa harkita toimintaa kuin yrityksesi olisi pääomavaltainen yritys.

Anna minun selventää mitä sanon täällä.

Määritelmän mukaan pääomavaltaiset yritykset ovat yrityksiä, jotka käyvät kauppaa yli 2 000 000 puntaa vuodessa.

Ne vaativat yleensä paljon vakuuksia, heillä on useita asiakkaita tai he luottavat voimakkaasti useisiin toimittajiin. Heillä on taipumus luottaa myyntisaamisiin ja niillä on tyypillisesti suuri liikevaihto, työntekijämäärä tai molemmat.

Jos olet tavara jälleenmyytäväksi, autoa tai rakennusta varten, sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lainata rahaa ostaa niitä velkojilta. Ainoa vaihtoehto on factoring-yritys.

Mutta mitä teet yrityksen omistajana factoring-yritysten suhteen? Kuinka valitset oikean tekijän? Mitä sinä etsit? Kuinka vertaat eri tekijöitä?

Täältä löydät joitain vihjeitä, jotka osoittavat sinulle oikeaan suuntaan, miten etsiä ja valita yrityksellesi paras factoring-rahoittaja.

Ensinnäkin, et voi yksinkertaisesti vertailla vastaavia tekijöitä nopeasti ja helposti näkyvänä lähtökohtana. Siinä on niin paljon enemmän.

En sano, että factoring-yritykset ovat huonoja. Itse asiassa Isossa-Britanniassa on paljon hyviä, sinun on vain osattava löytää ne.

Hyvä uutinen on, että Internetin kanssa se on nyt paljon helpompaa.

Tässä on neljä kysymystä, jotka sinun tulisi kysyä factoring-yhtiöltä:

1. Mitä olet valmis tekemään?

Factoring-yritykset tarjoavat useita eri tapoja vastata tarpeisiisi. Vertaamalla huolellisesti vaatimuksiasi markkinoiden kaupallisiin tekijöihin, toivottavasti ajattelet tapoja sovittaa paremmin heidän ehdot.

Jotkut tekijät hyväksyvät mallit, jotkut haluavat allekirjoitetun kiinnittimen, toiset haluavat nähdä myynti- ja tiliotteesi ennen luottopäätösten tekemistä. Yrityksen omistajan näkökulmasta ei ole vuoria tietoja, joita sinun pitäisi verrata, joten vie aikaa.

Esimerkiksi, jos tarvitset vain factoringin ja sinulla ei ole kauppatavaraa, etsit prosessia ostamalla mainosjakaumaa. Sinun pitäisi etsiä factoring-välittäjää ostamaan eb talletusta ja kattamaan luottoriskin kustannukset ja kuukausittaisten asiakastalletusten kustannukset.

Mutta kysy heiltä oikeita kysymyksiä:

Otatko erityisesti vain A / R-maksun tai vain kiinnostuksen kohteena olevan maksun? Kuinka tämä vaikuttaa kassavirtaani? Jätänkö vakuuksia tai talletusvaatimuksia ennen laskujen faktointia tai sen jälkeen? Kuinka voin olla varma, että asiakkaani kunnioittaa maksua? Mitä oikeuksia minulla on luottoriskeissä?

2. Mikä on luottoriski?

Varmista, että punnitset luottoriskin mahdollisille vastuille. Yritys voi pitää saamiset hallussaan tai pyytää osakkuusyhtiötä toimittamaan sinulle myynnin ja siirtämään riskin sinulle.

Jotkut yritykset todella hyvittävät laskut. Factoring-yritykset voivat olla erittäin hyödyllisiä tässä tilanteessa. He hyvittävät laskut, mutta sinua häiritsee pitkä luettelo velvoitteista, joita yritys saattaa velkaa.

L / C-tietojesi lisäksi sinun on annettava omat myynti- ja tiliotteesi. Jos kiista syntyy, factoring-yhtiöllä on vastuu ratkaista se.

3. Mitkä ovat rahoitusvaihtoehtoni?

Jos etsimme tapoja saada tarvitsemasi käyttöpääoma, haluamme tietää enemmän vaihtoehdoistasi.

Onko sinulla: Lyhytaikaisia ​​/ 3 kuukauden lainoja

Pitkäaikaiset 12/24 kuukauden lainat. (Olemme kuulleet näistä, joten saatat tuntea ne.)

Tarvitsetko full-b Dakota-factoringlinjan vai vain alennuskorkoalennuksen factoringlinjallesi?

Kuinka paljon ja millä hinnalla kukin näistä rahoitusvaihtoehdoista on?

Mitä eroa on 2%: n ja 4%: n diskonttokorolla? Kuinka paljon aikaa kuluu näiden “alennusten” hakemiseen?

Kutakin edellä mainittua rahoitusvaihtoehtoa tarkasteltaessa ja vertaamalla tarkoitetaan tekijän näkökulmia “kokonaisena” yrityksenä.

Yrityksen omistajana, joka hyväksyy maksun pankissasi, on tärkeää tietää, mitkä tekijät ovat ja mitkä ovat vastuusi, kun rekisteröidyt.

On tärkeää tietää, mitkä tekijät ovat, joten niiden valitseminen on helpompaa. Ja on paljon helpompaa parantaa suhdetta, kun tiedät kuka tekijä on.

Prosessin aikana saat ymmärryksen menetelmistä, joita he käyttävät suhteiden luomiseen asiakkaisiinsa, mitä he tekevät ja mitä riskejä he ottavat.